@ARTICLE{Bonenberg_Wojciech_Coolhunting_2014, author={Bonenberg, Wojciech}, number={vol. XLII}, journal={Teka Komisji Urbanistyki i Architektury Oddziału Polskiej Akademii Nauk w Krakowie}, pages={59-82}, howpublished={online}, year={2014}, publisher={Oddział PAN w Krakowie}, abstract={W artykule zaprezentowano oryginalną metodę wykorzystania coolhuntingu do poszukiwania nowych trendów w projektowaniu architektonicznym i wzornictwie. Umiejętność rozpoznawania trendów wiąże się z możliwością zdobycia przewagi konkurencyjnej dzięki nowym projektom, które mogą stać się przebojem na rynku, zdobędą uznanie klientów. W szerokim rozumieniu coolhunting oznacza szukanie inspiracji i prognozowanie kierunków rozwoju. Pierwotnie odnosił się do mody ubraniowej, ale szybko rozprzestrzenił się na wiele innych dziedzin: muzykę, sztukę, styl życia, a także architekturę i wzornictwo. Prezentowany tekst jest nieznacznie poprawioną i uzupełnioną wersją autorskiego artykułu opublikowanego w książce pt. Zastosowania ergonomii. Wybrane kierunki badań ergonomicznych w roku 2014. (red. Charytonowicz J.), Wyd. Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego PTErg, o/Wrocław, 2014, s. 289-304. Przedstawiona metoda jest wynikiem prac naukowo - badawczych prowadzonych pod kierunkiem autora w Instytucie Architektury i Planowania Przestrzennego Politechniki Poznańskiej w latach 2012-2014.}, type={Artykuły / Articles}, title={Coolhunting w projektowaniu architektonicznym i wzornictwie}, URL={http://ochroma.man.poznan.pl/Content/93363/mainfile.pdf}, keywords={prognozowanie, architektura, coolhunting}, }