Szczegóły
Tytuł artykułu
Equivalent Heat Load Test on Hot Aircraft Engine ComponentsTytuł czasopisma
Archives of Foundry EngineeringRocznik
2023Wolumin
vol. 23Numer
No 1Autorzy
Afiliacje
Mróz, M. : Rzeszow University of Technology, Al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów, Poland ; Orłowicz, A.W. : Rzeszow University of Technology, Al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów, Poland ; Tupaj, M. : Rzeszow University of Technology, Al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów, Poland ; Lenik, M. : Rzeszow University of Technology, Al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów, PolandSłowa kluczowe
Heat load ; Heat barrier ; Aircraft enginesWydział PAN
Nauki TechniczneZakres
34-36Wydawca
The Katowice Branch of the Polish Academy of SciencesBibliografia
[1] Hejwowski, T., Weroński, A. (2000). Manufacture of wear-resistant coatings. Lublin: Politechnika Lubelska. (in Polish).[2] Research stand in WSK PZL Rzeszów.
[3] Chaur, - Jeng Wang, & Jiaun, - Sheng Lin (2002). The oxidation of MAR M247 superalloy with Na2SO4 coating. Materials Chemistry and Physics. 76, 123-129. DOI: 10.1016/S0254-0584(01)00527-2.
[4] Goebel, J.A., Petit, F.S. & Howard, G.W. (1973). Mechanism for the hot corrosion of nickel base alloys. Metallurgical Transactions. 4, 261-270. https://doi.org/10.1007/BF02649626.
[5] Su, C.Y., Lih, W.C., Chou, C.P. & Tsai, H.C. (2001). Activated diffusion brased repair for IN 738 hot section components of gas turbine. Journal of Materials Processing Technology. 115(3), 326-332.